۱۴۰۳-۰۱-۱۰

نشستی با مدیران تعاونی ها (این جلسه تعاونی گاوداران جوین )

  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۶
  • ۳۸۲ بازدید

نشستی با مدیران تعاونی ها

میهمان این جلسه : مهندس محمد وکیلی

مدیر عامل شرکت تعاونی گاوداران و دامداران شهرستان جوین

جلسه مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری استان جناب آقای مهندس هراتی با مدیر عامل شرکت تعاونی گاوداران شهرستان جوین جناب آقای مهندس وکیلی به منظور بحث و بررسی شرایط روز برگزار شد

شرکت تعاونی گاوداران شهرستان جوین  حدود ۵۰۰ نفر دامدار تحت پوشش خدمات دارد . این خدمات رسانی اعم از هویت بخشی دام، جمع آوری شیر دامداران  و توزیع نهاده های دامی و کنسانتره  می باشد .

آقای محمد وکیلی با اشاره به وضعیت آشفته صنعت دا‌مپروری که روزبه‌روز با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود، افزود: افت تولید شیر طی یک ماه اخیر در این تعاونی از میزان ۳۵ تن به ۲۴ تن کاهش یافته است و بازپرداخت وجه شیر  ۴۵ روزه صورت می گیرد .

وی افزود در این شهرستان تعداد ۴ مرکز جمع آوری شیر وجود دارد که روزانه ۷۰ تن شیر در این مراکز جمع آوری می شود.

وکیلی تصریح کرد تعداد ۸۰۰۰ رأس دام سنگین و ۱۴۰ هزار رأس دام سبک در این شهرستان وجود دارد.

 از جمله مشکلات در اثر کمبود و گرانی نهاده و خوراک ، کاهش جمعیت دامی به جهت فروش و کشتار ماده گاو و تلیسه در این شهرستان است. و همچنین فاصله زیاد  مرکز جمع آوری شیر این تعاونی با کارخانجات لبنی هزینه حمل بالایی را در بر دارد .

ایشان خواستار افزایش سهمیه  نهاده های دامی برای  این شهرستان بود.  طی هفته گذشته ۲۵ تن جو از سهمیه ملی توسط اتحادیه به این تعاونی  تخصیص داده شد که بین دامداران منطقه توزیع گردد  .

شهرستان جوین به دلیل موقعیت اقلیمی و آب و هوایی مستعد کشت علوفه دامی است که در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت تا با محوریت این تعاونی قرارداد کشت علوفه با کشاورزان منطقه جهت تامین علوفه دام اعضا اتحادیه منعقد گردد .

کلیه حقوق برای اتحادیه دامپروری خراسان محفوظ است | پشتیبانی و سئو در ویرمونی