۱۴۰۳-۰۱-۱۰

حذف ارز دولتی نیازمند فراهم سازی مقدمات اقتصادی است

  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۳
  • ۲۸۷ بازدید

آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: باید مقدمات اقتصادی مورد نیاز حذف ارز دولتی آن فراهم و تورم زا بودن و یا نبودن آن بررسی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: دستور کار نشست امروز در خصوص بررسی لایحه ارائه شده از سوی دولت در زمینه ارز ترجیحی و حذف ارز یارانه‌ای از واردات برخی کالاهای اساسی بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخصیص ارز دولتی به تامین نهاده‌های دامی در حوزه فعالیت وزارت جهاد کشاورزی است و شامل گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و با واسطه شامل لبنیات نیز می‌شود، ادامه داد:در مجموع مخالفتی در زمینه حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نداریم اما باید مقدمات مورد نیاز آن فراهم و تورم زا بودن و یا نبودن آن بررسی شود.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس خصوصا کمیسیون کشاورزی به عنوان اولویت اول در این حوزه باید در جریان کار قرار بگیرند و زوایای این موضوع را بدانند تا بتوانند بازوی نظارتی توانمندی برای دولت باشند.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه دولت باید با مقدمات و چکش کاری دقیق و کارشناسی بیشتر در کمیسیون‌ها و سپس در صحن علنی مجلس موضوع حذف ارز دولتی بررسی کند، عنوان کرد: نمایندگان مردم در صحن علنی مجلس به عنوان اعتراض به نحوه عملکرد دولت به تعیین اولویت لایحه تأمین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر رای موافق ندادند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در قالب همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌های مربوطه برآورد خود را در زمینه ارز دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آماده می‌کنیم و برابر تصمیمات اتخاذ شده پیش می‌رویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق برای اتحادیه دامپروری خراسان محفوظ است | پشتیبانی و سئو در ویرمونی